Ayurvedikus webáruház fejlesztés
Egy már működő WooCommerce alapú webshop új alapokra helyezése. Sablonépítővel készült oldaluk egyedi sablonná alakítása a kezelhetőség, funkcionalitás bővíthetősége és a hosszútávú tervek megvalósításának érdekében.
Esettanulmány a vegafuszeray.com többnyelvű webáruház fejlesztéséhez
Erikáék már több éve sikerrel üzemeltetik vegafuszeray.com nevű webáruházukat. Körülbelül egy évvel ezelőtt viszont úgy érezték, eljött az ideje a további fejlesztéseknek.
A webhsop egy vásárolt sablonépítővel volt elkészítve. Elképzeléseik, konkrét kéréseik és jövőbe mutató terveik rugalmas megvalósítása érdekében arra a következtetésre jutottunk, hogy a weboldal kinézetét alapjaiban megőrizve, egyedi fejlesztésű WordPress sablonná való alakítás lesz a legjobb döntés.
Az egyik nehézségét az okozta, hogy a webáruházból folyamatos vásároltak, így törekednem kellett a zavartalan működés megőrzésére.
A webáruház fejlesztés menete
- Első lépéskor az akkori kinézet, funkciók és design elemek teljes átnézése majd újragondolása volt.
- Az egyedi sablon alapjait először sima HTML formátumban készítettem el.
- Ezt követően tárhelyemen a WooCommerce webáruházba illesztett WordPress sablont fejlesztettem belőle, alapvető funkciókkal.
Azt gondolnánk, hogy a munka nehéz része megvolt, de igazából még most kezdődött el a neheze.
A webáruház fejlesztése közben felmerülő kihívások
- A vásárlók kényelmének biztosítása az általam készített új sablon telepítésekor
- A meglévő webáruház alkotóelemeinek teljes újjáépítése, ugyanis az előzőek az akkori sablonépítő bővítmény szerves részeként, abban voltak megszerkesztve (oldalak, bejegyzések, termékleírások stb). Mindezt úgy, hogy ne essen szét a működő weboldal.
- SEO eredmények romlása nélküli munka, tehát ügyelni minden oldal akkori URL címére, ami már évek óta előkelő helyet foglalt el a Google keresőben.
- A webáruház további két idegen nyelven történő kialakítása. Ezidáig a különböző nyelveknek weboldal volt kiaalakítva, ezért integrálnom kellett őket egy weboldalba. (Termékleírások, és a webáruház minden elemének fordítása magyar, angol és német nyelven).
- Valutaváltás kialakítása a nyelveknek és országoknak megfelelően.
- Vásárlásokhoz kapcsolódó levelezés biztosítása 3 nyelven.
- Számlázás és fizetés zavartalan biztosítása.
Az eredmény
A munka eredményeként kikapcsolhattunk rengeteg bővítményt, melyeket egyedi kódokkal váltottam ki. Ez jót tett az oldal sebességének, kezelhetőségének is. Több ezek közül előfizetések lemondását is jelentette a szolgáltatók bánatára, viszont Erikáék örömére.
Az oldalt azóta rengeteg mindennel fejlesztettük, Erikáék ötletei szárnyalnak, aminek már nem szab határt a weboldal sablonépítővel lekorlátolt kialakítása. A régi dolgok új erőre kaptak, kéréseiknek megfelelően folyamatosan finomítjuk őket, egy-egy új funkció, kinézet átszerkesztése céljaik és a vásárlók még nagyobb kényelme érdekében szinte korlátok nélkül megvalósíthatóak.
Következtetés
A letisztult, szép webdesign mellett elengedhetetlen a kezelhetőség, a bővíthetőség és az új funkciók kialakításához szükséges körülmények kialakítása.
Munkám során arra törekszem, hogy stabil alapot és folyamatos támogatást tudjak biztosítani megrendelőimnek, akik megbíznak bennem annyira, hogy vállalkozásuk egyik legfontosabb online eszközét a kezembe adják.
Erika visszajelzése az alábbiakban olvasható:
Imolával 2022-ben ismerkedtem meg, egy lakberendezési honlap tervezése és kivitelezése kapcsán. A közös munka az első perctől kezdve gördülékeny és jó hangulatú volt, Imola egy fantasztikus ember és kiváló fejlesztő, csak ajánlani tudom mindenkinek aki profi, modern, karakteres, egyedi és minőségi honlapot szeretne mindezt korrekt áron és kiszámítható határidővel!!
A VegaFűszeray honlap több fejlesztő kezén is átment, sok hibával elavultan működött. Imola segítségével fényéveket javult a honlapunk, mind adminisztrációs mind vásárlói felhasználói élmény szempontjából!
Csak pár példát említve: a honlap 3 nyelven és két valutával tud most már működni a korábbi 1 valuta és 3 aldomaines verzió helyett, így most mindent 1 felületen tudunk kezelni admin szempontból, ami komoly idő és költség megtakarítás, az admin felhasználói élményről nem is beszélve.
Több pozitív visszajelzést kaptunk vásárlóktól az oldal átláthatóságára és felhasználóbarát felépítésére, vásárlóink túlnyomó többsége 45-75 év közötti, így kiemelten fontos az egyszerű felhasználói felület.
Technikai szempontból is sokat fejlődött az oldal, betöltési sebesség, navigáció, widgetek és attríbútumok segítségével modulárisan felépíthető oldal tartalmak.
Nagyon köszönjük Imola a magunk és vásárlóink nevében is azt fantasztikus munkát amit végzel! Köszönjük a sok ötletet, újítást, rendíthetetlen nyugalmat és kitartást a problémák gyors megoldásához és hogy mindezt mosolyogva, türelemmel és jó humorral tudod csinálni! Nagyon hálásan köszönöm!
Erika